Adatkezelési tájékoztató
GDPR_Adatkezelés
Tájékoztató:
A 2018. május 25-én hatályba lépő Általános adatvédelmi rendelet (General Data Protection Regulation, GDPR) egységes adatvédelmi szabályozást hozott az Európai Unióban. A tárgyalt rendelet az összes olyan vállalatra kiterjed, amely uniós állampolgárokkal kapcsolatos személyes adatokat kezel – függetlenül a vállalat székhelyétől. Az adatkezelést tágabb értelemben véve úgy definiáljuk, mint a személyes adatokhoz kapcsolódó bármely tevékenységet, ideértve azt is, hogyan kezeli a vállalat a személyes adatokat, azon belül az adatgyűjtést, -tárolást, -felhasználást és -megsemmisítést.
Adatkezelő elérhetőségei:
(Medical Massage Academy)
Képviseli: Bartoss Andrea Egyéni vállalkozó
Székhely: 9026 Győr, Körtöltés u. 21. fsz. 1/a
Bejelentés alapján végzett felnőttképzési tevékenység nyilvántartásba vételi száma: B/2022/000851
Adószám: 67872826-2-28
Adatok gyűjtése:
- Medical Massage Academy
- elektronikus formában, a jelentkező által kitöltött jelentkezési adatok alapján
- adatlap személyes kitöltésével tanfolyam és/vagy vizsga előtt
- hírlevélre történő személyes feliratkozással
- cookies sütik alkalmazása
Kezelt adatok típusa:
- Oktatás lebonyolításához használt adatok, melyeket a Felnőttképzési törvény (2013.évi LXXVII. 21.§)5 éves irattározásra kötelezően előír:
- nevét, születési nevét,
- anyja nevét,
- születési helyét és idejét,
- nemét,
- állampolgárságát,
- lakóhelyének és tartózkodási helyének címét, telefonszámát,
- nem magyar állampolgár Magyarországon való tartózkodásának jogcímét és a tartózkodásra jogosító okirat, okmány megnevezését és számát
- a képzésben részt vevő társadalombiztosítási azonosító jelét;
- számlázáshoz szükséges adatok:
- Számlázási név
- Számlázási cím
- Szállítási cím
- Telefonszám
- E-mail cím
Iskolám kizárólag a működéshez szükséges, illetve a törvény által aláírt adatokat gyűjti és kezeli. Szenzitív adatokat nem kezel. Iskolám gyermekek adatait nem kezeli, s nem tárolja.
Adatok tárolása:
- elektronikus formában, a jelentkező által kiállított jelentkezési adatok alapján
- képzési mappákban
- vizsga dokumentációban
- statisztikai felületeken
Adatok felhasználásának célja:
- oktatási célra (informálásra, szervezési feladatok ellátására)
- vizsgáztatási célra (tanúsítványok kiállításához)
- elektronikus levél (informálásra, szervezési feladatok ellátására, elégedettségmérésre)
- postai levélküldés céljából (szükség esetén)
- részletfizetés esetén tartozáskezelés céljára
- hatóságoknál kötelező adatfeltöltésére (vizsgák utáni adatszolgáltatás)
- kötelező statisztikai adatszolgáltatás céljából
- Hírlevél esetén:
- ajánlatok küldése, melyről 1 kattintással lehetőség van leiratkozni.
- számlázás
- szavatossági igények
Adatok törlése/megsemmisítése:
- Oktatási célra felhasznált, adatokat tartalmazó dokumentumok:
- Személyes adatokat tartalmazó dokumentumok irattárolási ideje: 5 év.
- Belépési feltételekhez szükséges, fénymásolt dokumentumok (pl.: érettségi bizonyítvány, orvosi igazolás) irattárolási ideje: képzési idő +5év.
- Felnőttképzési szerződések irattárolási ideje: 5 év.
- Írásbeli dolgozatok, modulzáró dolgozatok irattárolási ideje: 5 év.
- Vizsga dokumentáció, tanúsítvány irattárolási ideje: 5 év, mely hosszabbítható a résztvevő kérésére, amennyiben a jövőre nézve szükségessé válhat a Tanúsítvány másolatának kiadása/ pótlása.
- Vizsgáztatási dokumentumok esetén:
- Képzési programok: 15 év
- Szakértői vélemények: 5 év
- Lezárult tanfolyamok dokumentumai, igazolásai, naplói: 5év
- Törzslapok: 50 év (nem selejtezhető)
- Hírlevél esetén:
- 2018 májusában a meglévő adatbázis „tevőleges” és „önkéntes” frissítésével
- 2018 május 25-től:
- a kiküldött hírlevél 4-szeres visszapattanása után automatikusan törlődve
- leiratkozással
- „ügylet lezajlása” után
- szavatossági idő megszűnése esetén
Panasztétel módja:
- „Az Infotv. szabályozására tekintettel a Hatóság (NAIH.hu) a panaszokat csak abban az esetben vizsgálja ki, amennyiben az érintett a Hatóságnál tett bejelentését megelőzően, már megkereste az adatkezelőt a bejelentésben megjelölt jogainak gyakorlásával kapcsolatban.
- ) tájékoztatásátszemélyes adatai kezeléséről,
- ) személyes adatainak helyesbítését,
- ) személyes adatainak – a kötelező adatkezelés kivételével – törlésétvagy zárolását.”
- Panaszkezelési jegyzőkönyvet ITT tudja letölteni.
- Panaszt benyújtani kizárólag írásos formában lehetséges, aláírt, postai úton küldött levél formájában. Postacím: 9026 Győr, Körtöltés u. 21. fsz. 1/a Panasz beérkezését követően azonnali intézkedés indul.
Incidens:
- Incidens esetén az alábbi folyamat indul:
- Belső nyilvántartásban történő rögzítés
- NAIH értesítése (incidens leírása, megtett intézkedések)
- Érintett(ek) értesítése, amennyiben magas a kockázat